Lindbacken - Gåvsta - Rasbo - Ängeby - Storvreta - Gamla Uppsala 42 km

Börja vid korsningen Fyrislundsgatan/Alrunegatan och cykla Alrunegatan österut. Kör under E4:an och sväng väster efter uppförsbacken. Sväng höger vid bebyggelsen och kör gamla vägen österut. Vid Norrhällby svänger du vänster. Sväng höger i en fyrvägskorsning in på en grusväg vid en röd lada. Kör rakt fram efter en avtagsväg till höger men sväng vänster efter 50 meter in på en åkerväg. Kör över diket och kör rakt fram in i samhället Lindbacken. Följ Skogstorpsvägen/Svampmossvägen genom samhället och åk sedan mot väg 288. Följ vägen som går parallellt med 288:an förbi Jagarbo, mot Gränlund. Efter en lång vänstersväng sväng höger in på en ny grusväg. Följ den genom en liten by, Fribacken,  med bäcken på höger sida till en asfaltsväg. Sväng höger vid en busshållplats. Cykla tills du kommer till en korsning och sväng mot Länna. Efter ett tag kommer du till en ny korsning och cyklar då mot Rasbo kyrka.
Efter kyrkan svänger du vänster och cyklar mot rondellen vid väg 288. Där finns en underfart som du cyklar och svänger vänster när du kommer upp. Cykla förbi Skeve och sväng höger mot Ängeby. I Ängeby kan du köpa en glass vid gårdsbutiken. Sväng vänster mot Storvreta. Cykla raka vägen genom Storvreta och ut på Fullerövägen. Cykla mot Fullerö backe och följ cykelvägen mot Gamla Uppsala och hem.